Bestuur en toezicht

Brede geestelijke gezondheidszorg

GGz Centraal biedt specialistische hulp aan mensen met psychische problemen, in alle fasen van hun leven.

Waarom wij dat doen (visie), hoe wij dat doen (missie), langs welke weg wij dat doen (wegwijzers) en welke lijfspreuk daarbij past (motto), hebben wij in ons visiedocument opgeschreven. Wij leggen uit waarin wij ons willen onderscheiden. Daarmee helpen wij elkaar en iedereen die met ons samenwerkt om prioriteiten te stellen in activiteiten en verantwoordelijkheden. Lees hier ons visiedocument.

Voorzitter raad van bestuur

A.C. (Arjan) Theil
telefonisch bereikbaar via het bestuurssecretariaat,
06-20327627 of 06-13463048 en rvb@ggzcentraal.nl

Lid raad van bestuur

Monique van de Bospoort
telefonisch bereikbaar via het bestuurssecretariaat,
06-13463048 of 06-20327627 en rvb@ggzcentraal.nl

Bestuurssecretaris

Karin van der Goot is bestuurssecretaris van de raad van bestuur en de raad van toezicht.
Karin is bereikbaar op k.vandergoot@ggzcentraal.nl

Bezoekadres: Utrechtseweg 266 | 3818 EW Amersfoort
Postadres: Postbus 3051 | 3800 DB Amersfoort

Onze raad van toezicht werkt op basis van de principes van de ‘zorgbrede governancecode’. Voor een goed functionerende zorgsector zijn professioneel bestuur en toezicht van groot belang.

De zorgbrede governancecode duidt op een gedragscode voor het houden van goed toezicht op zorgorganisaties en op een juiste verantwoording. We verantwoorden ons onder andere plaats in ons bestuursverslag. Dit kun je terugvinden op deze pagina.

In het reglement raad van toezicht zijn de taken en verantwoordelijkheden van de (leden van de) raad van toezicht beschreven. In de raad is de noodzakelijke kennis van uiteenlopende disciplines aanwezig: bestuurlijke kennis en ervaring, financiële expertise, inzicht in de (kwaliteit) van zorg van aanpalende disciplines.
Statuten stichting GGz Centraal

Onze raad van toezicht bestaat per 1 september 2022 uit de volgende personen:

  • mw. drs. T. (Tamara) van Ark: voorzitter
  • dhr. prof. dr. D. (Douwe) Biesma: lid
  • mw. W. (Willemina) Hazelhoff RA: lid (voorzitter auditcommissie)
  • dhr. drs. E. (Ernst) Vissers MSc: lid
  • mw. prof. dr. N. (Nanda). M. Verhoeven-Duif, lid o.v.v. de CCR/vice-voorzitter (voorzitter commissie kwaliteit & veiligheid)
  • mw. mr. drs. D. (Debbie) E. Bouguenon: lid

De raad van toezicht heeft 4 commissies ingesteld:

  • commissie kwaliteit en veiligheid: deze commissie heeft tot taak adviseren van de raad van toezicht over vraagstukken die het bestuursbeleid raken i.v.m. de kwaliteit en de veiligheid van de zorg in en vanuit de instelling.
  • auditcommissie: deze commissie ziet er op toe dat het bestuur de kwaliteit en de volledigheid van de openbaar gemaakte financiële berichten waarborgt. Aandachtsgebied van deze commissie: alle activiteiten die van belang zijn voor een goede beheersing van stichting GGz Centraal op het gebied van rechtmatigheid, doelmatigheid en doeltreffendheid in het kader van de kaderstellende en controlerende verantwoordelijkheid van de raad.
  • remuneratiecommissie: deze heeft als taak om de raad voorstellen te doen over het bezoldigingsbeleid van de raad van toezicht en het totale beloningspakket van individuele bestuurders.
  • selectiecommissie: deze commissie is verantwoordelijk voor de werving en selectie van een nieuw lid voor de raad in het geval van een vacature. De commissie is verder verantwoordelijk voor een open procedure en een actuele profielschets met algemene en specifieke selectiecriteria.

Ons managementteam bestaat uit de raad van bestuur, de directies van de resultaatveranwoordelijke zorgeenheden, de managers van de vakcentra, de bestuurssecretaris en de controller.

Fornhese
Matthijs Bogaerts
directeur behandelzaken
e-mail Matthijs Bogaerts

Maurits Hesselmans
directeur bedrijfsvoering
e-mail Maurits Hesselmans

Eemland
Marjolein Boshuisen
directeur behandelzaken
e-mail Marjolein Boshuisen

Paul Jansen
directeur bedrijfsvoering a.i.
e-mail Paul Jansen

Veluwe & Veluwe Vallei
Douwe van der Heide
directeur behandelzaken
e-mail Douwe van der Heide

Herbert van Petersen
directeur bedrijfsvoering a.i
e-mail Herbert van Petersen

Flevoland / Gooi en Vechtstreek
Karin Tobias
directeur behandelzaken
e-mail Karin Tobias

Sander Uitdenbogaard
directeur bedrijfsvoering
e-mail Sander Uitdenbogaard

Veiligheid, kwaliteit en beleid
Wouter van Halen-Eelman
manager
e-mail Wouter van Halen-Eelman

Facilitair
Yvonne Nieland
manager
e-mail Yvonne Nieland

Financiën, administratie en informatievoorziening
Henk Mulder
manager
e-mail Henk Mulder

ICT
Thom Verleg
manager a.i.
e-mail Thom Verleg

Mens & organisatie
Clarien Boogaart
manager
e-mail Clarien Boogaart

Vastgoedontwikkeling
Hans Hoepel
directeur
e-mail Hans Hoepel

Bestuurssecretaris
Karin van der Goot
e-mail Karin van der Goot

Controller
Arjen Zandstra
e-mail Arjen Zandstra

Zorgeenheden en vakcentra

GGz Centraal is georganiseerd in 5 resultaatverantwoordelijke zorgeenheden die door 4 vakcentra worden ondersteund.

Zorgeenheden

Eemland
Flevoland
Gooi en Vechtstreek
Veluwe & Veluwe Vallei
Fornhese, kinder- en jeugdpsychiatrie

Vakcentra

– financiën, administratie & informatievoorziening
– facilitair
– ICT
– mens & organisatie (M&O)
– veiligheid, kwaliteit en beleid (VKB)

Opleiding, onderzoek en innovatie

GGz Centraal is een opleidingsinstelling voor:

Daarnaast hebben wij ook een gerenommeerde afdeling voor: