Heeft u specifieke vragen of opmerkingen over uw behandeling? Dan kunt u deze het beste met uw behandelaar of begeleider bespreken.

Wij proberen in de zorg zo goed mogelijk aan uw wensen en verwachtingen te voldoen. Bent u toch ontevreden? Bespreek dit dan eerst met de betrokken medewerker(s). U kunt ook terecht bij een andere medewerker of een teamleider/manager. Vaak leidt een gesprek tot een oplossing. Kan de hulpverlener of zijn/haar leidinggevende uw onvrede niet wegnemen? Dan kunt u uw klacht bespreken met de onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Heeft u een klacht?

Klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris is er voor cliënten, hun wettelijk vertegenwoordigers en voor familie en naasten. De klachtenfunctionaris heeft als taak opvang, ondersteuning en advies te geven aan degene die de klacht indient. De klachtenfunctionaris probeert tot een bevredigende oplossing te komen voor alle partijen.

Klachtencommissie

Krijgt u verplichte zorg op grond van de Wvggz? En heeft u een klacht over beslissingen die in het kader van deze wet zijn genomen? Dan kunt u een klacht indienen bij de regionale klachtencommissie. Soms neemt de klachtencommissie ook klachten in behandeling als de tussenkomst of bemiddeling van de klachtenfunctionaris geen oplossing heeft gebracht. In de integrale klachtenregeling kunt u lezen wanneer dit het geval is. U kunt ook de klachtenfunctionaris naar deze mogelijkheid vragen.

Geschillencommissie

Lukt het niet om bij ons via de klachtenregeling uw klacht op te lossen? Dan kunt u het geschil voorleggen aan een externe, onafhankelijke geschillencommissie in de zorg. Ook kunt u naar de geschillencommissie stappen als wij een klacht niet binnen 10 weken oplossen. Zij kunnen een bindende uitspraak doen over het geschil. Meer informatie vindt u op de website van de geschillencommissie.

De geschillencommissie is alleen voor klachten over vrijwillige zorg voor volwassenen.

Ondersteuning bij een klacht

U kunt als patiënt van GGz Centraal in alle fasen van een klachtbehandeling de patiëntenvertrouwenspersoon (PVP) vragen om ondersteuning.

U kunt als familie of naaste van iemand die in behandeling is bij GGz Centraal in alle fasen van een klachtbehandeling familievertrouwenspersoon (FVP) vragen om ondersteuning.

Bent u juist tevreden?

Ook dat horen wij graag!

Tevredenheid van onze cliënten zien wij graag terug in onze cliëntwaarderingsonderzoeken >>.
U kunt natuurlijk ook altijd uw waardering plaatsen op Zorgkaartnederland >>.