Dat kan. Je kunt in principe kosteloos een kopie krijgen van je medisch dossier. Er zijn wel situaties waarin wij kosten in rekening mogen brengen of jouw verzoek om een kopie mogen weigeren. Bijvoorbeeld als je om meer dan één kopie van alle gegevens vraagt. In het dossier maken wij ook altijd een aantekening dat je een kopie hebt ontvangen.

Hoe vraag je een kopie aan?

  • Ben je nog in behandeling? Dan kun je een verzoek indienen bij je behandelaar.
  • Ben je niet meer in behandeling? Stuur dan een schriftelijk verzoek naar de directie van het organisatieonderdeel waar je in behandeling bent geweest. Je kunt hier een overzicht vinden van al onze locaties.

Termijn
Aan een verzoek geven wij zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen één maand, gehoor. Afhankelijk van de ingewikkeldheid van het verzoek kunnen wij die termijn nog eens met twee maanden verlengen. Voordat wij aan het verzoek kunnen voldoen, vragen wij naar een geldig legitimatiebewijs.
Bij een verzoek tot vernietiging van een dossier kunnen wij deze termijn verlengen als de rekening van je behandeling met je zorgverzekeraar nog niet is afgerond. Direct na afronding vernietigen wij het dossier.

Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Lees  de actuele informatie.