Wat gebeurt er na je aanmelding?

verwijzen
Wij hebben altijd een verwijzing van de (huis)arts nodig. En voor kinderen en jongeren tot 18 jaar een beschikking van de gemeente. In zo’n verwijzing staan enkele persoonsgegevens en korte informatie over de hulpvraag. Deze informatie hebben wij nodig voor het eerste gesprek (de intake).
Lees meer

regiebehandelaar
Eén behandelaar – de regiebehandelaar – coördineert de behandeling en is je eerste aanspreekpunt.
Lees meer

intake
Je krijgt een uitnodiging voor een intakegesprek. Hierin proberen we duidelijk te krijgen wat er precies aan de hand is. En welke behandeling het beste bij je past. Als je dat prettig vindt kun je iemand meenemen naar dit gesprek.
NB – Zorg dat je een identiteitsbewijs en zorgverzekeringspas meeneemt naar het intakegesprek!

behandelvoorstel
Vervolgens bespreken we je situatie in het behandelteam. De uitkomst van dit overleg bespreken we samen. Je hoort dan wat de vermoedelijke diagnose is en welke behandeling we adviseren. Door de behandeling krijg je inzicht in je ziekte. En je leert omgaan met de gevolgen.

soorten behandeling

  • vaardigheidstraining
  • geheugentraining
  • gesprekstherapie
  • gedragstherapie
  • schematherapie
  • online behandeling
  • medicatie
  • vaktherapieën (beeldend, drama, muziek, psychomotorisch)

behandelplan
Als je met het voorstel akkoord gaat kunnen we je aanmelden voor de behandeling. Afspraken over de behandeling leggen we vast in een behandelplan. Voor kinderen onder de 16 hebben we toestemming van de ouder(s) nodig.

de behandelmogelijkheden
Bekijk het overzicht behandelmogelijkheden

begeleiding bij wonen, dagbesteding en/of werk

dossier
Iedereen die bij ons in behandeling krijgt een persoonlijk dossier.
Lees meer over het dossier.

wachttijden
Soms duurt het enige tijd voordat de behandeling kan starten. De wachttijd verschilt per behandeling.
Bekijk het overzicht met de wachttijden

afspraken wijzigen of afzeggen
Je kunt je afspraak tot uiterlijk 24 uur van tevoren wijzigen of afzeggen. Dit kan alleen telefonisch, niet via de website of mail. Bel hiervoor met de locatie / afdeling waar je in behandeling bent. Bekijk het overzicht van alle locaties.

leveringsvoorwaarden
Wij bieden hulpverlening conform de algemene leveringsvoorwaarden ggz. Deze voorwaarden beschrijven de rechten en plichten van patiënt en zorginstelling.  Ze geven duidelijkheid over wat je kunt verwachten als je een behandelovereenkomst aangaat.